چای العطور را بخورید و 10 سال بیدار بمانید

طبق گزارش سازمان ملل، چای العطور بعد از آب پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است. در اتریش سالانه حدود 33 لیتر برای هر نفر نوشیده می شود. دمنوش های گیاهی و میوه ای در این کشور محبوبیت خاصی دارند.

با این حال، اگر می خواهید عمر خود را افزایش دهید، باید از چای سیاه استفاده کنید. حداقل بر اساس یک مطالعه اخیر که افراد چای نوش را با افرادی که چای نمی نوشند مقایسه می کند. نتیجه: مصرف منظم دو یا چند فنجان چای سیاه با کاهش خطر مرگ زودرس مرتبط است.

چای سیاه و سبز هر دو از گیاه Camellia sinensis می آیند. تفاوت آنها در نحوه پردازش آنها پس از برداشت است. هر دو را می چینند، پژمرده می کنند، کبود می کنند و قبل از خشک شدن نورد می کنند. سپس چای سیاه با قرار گرفتن در معرض هوا برای مدتی اکسید می شود.

محققان مدت‌هاست که فواید سلامتی چای‌های مختلف را بررسی کرده‌اند. برخی به چای سبز اثر ارتقاء سلامت بیشتری نسبت می دهند، در حالی که برخی دیگر به اثرات مثبت چای سیاه سوگند یاد می کنند. در هر صورت، آنتی اکسیدان ها کلیدی به نظر می رسند.

برای دریافت پاسخ به این سوال، محققان مؤسسه ملی بهداشت، داده‌های پایگاه داده‌های زیستی بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. چای سیاه در بریتانیای کبیر سنت دیرینه ای دارد و یکی از محبوب ترین انواع چای در این کشور است. در مجموع اطلاعات نیم میلیون مرد و زن 40 تا 69 ساله در نظر گرفته شد.

طبق این مطالعه، نوشیدن چای سیاه هر روز با یا بدون شیر می تواند مرگ و میر ناشی از همه علل اصلی را تا 12 درصد کاهش دهد. این تأثیر در افرادی که چای می‌نوشیدند که روزانه دو یا چند فنجان چای سیاه می‌نوشیدند، بیشتر محسوس بود. در این گروه، خطر کلی مرگ 9 تا 13 درصد کاهش یافت.

تأثیر مثبت آن مستقل از نوشیدن چای با شیر یا شکر بود و دما نیز تأثیری نداشت. بنابراین به نظر می رسد که چای سیاه و سبز هر دو به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در صورت مصرف زیاد، صرف نظر از روش تهیه، مناسب هستند.