نوار تیپ پلاک دار خارجی چیست ؟

نوار تیپ پلاک دار خارجی جزو محصولاتی می‌باشد که امروزه بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرید و عمدتا مصرف کننده این محصولات کشاورزان می باشند. ایران یکی از تولید کننده های بزرگ این محصول در جهان می‌باشد که محصول را در مقادیر بسیار زیاد تولید می کند. این نوع از سیستم آبیاری بسیار زیاد در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. نوار تیپ پلاک دار جزو یکی از پر فروش ترین نوار تیپ بوده و خریداران می توانند برای خرید این محصول کارآمد به مراکز معتبر مراجعه کنند.

نوار تیپ پلاک دار خارجی چیست ؟

نوار تیپ پلاک دار

نوار تیپ پلاک دار سیستم آبیاری قطره ای یکی از چندین روش هایی است که در آبیاری کشاورزی مورد قبول مسئولان و کشاورزان واقع شده است، که دیگر کشاورزان بسیاری از مشکلاتی را که سال های گذشته در آبیاری با دیگر روش ها داشتند تجربه نمی کنند، حمل و استفاده از نوار تیپ پلاک دار بسیار آسان است و این مشکل برای کشاورزان به وجود نمی آید که هزینه زیادی را برای کارگر متحمل شوند.

یکی دیگر از مشخصات نوار تیپ پلاک دار این است که در برابر نور خورشید بسیار مقاوم بوده و به این راحتی تحت تاثیر نور قرار نمی گیرد و خراب نمی شود، همچنین این نوار تیپ ها طوری ساخته شده اند که در برابر فشار و عوض شدن آب و هوا از خودشان مقاومت نشان می دهند و به این راحتی دچار فرسودگی نمی شوند. به همین دلیل کشاورزانی که اطلاعات کافی در مورد این نوار تیپ ها را دارند، برای رفاه خویش به خرید این محصول روی می آورند و به راحتی می توانند نوار تیپ های با کیفیت و عالی را در بازارها و فروشگاه های مربوطه خریداری کنند و این اطمینان را داشته باشند که این نوع نوار ها در برابر حمله حشرات نیز از خود مقاومت نشان می دهند و تا سالیان سال می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

از مشخصات این نوار تیپ وزن فوق العاده سبک آن است و این که تنها با جریان یافتن آب درون آن، نوار به شکل لوله در خواهد آمد و در صورت عدم جریان آب در آن به صورت تخت درمی‌آید، بنابراین جمع‌آوری آن بصورت کلافی راحت است. همچنین این نوار برای همه گیاهان جالیزی مناسب است و فاصله بین پلاک ها متغیر بوده و بر اساس نوع محصول گزینه مورد نظر را باید خریداری کرده و از آن استفاده نمود.

مقاومت این نوار جدید در برابر سایش و محلول‌های شیمیایی فوق العاده زیاد است و این موضوع به طول عمر آنها به مقدار زیادی افزوده است، طوری که نظر کشاورزان و باغداران را به خود جلب نموده و قیمت فوق العاده ارزانی نیز دارد، از این رو به دلیل نرخ ارزان به راحتی قابل تعویض است و نصب و راه اندازی آن نیاز به دانش زیادی ندارد.

نوار تیپ پلاک دار خارجی

نوار تیپ پلاک دار خارجی نوار تیپ پلاک دار خارجی از مهم‌ترین اقلام مورد نیاز در صنعت کشاورزی است، در ساخت نوار آبیاری پلاک دار خارجی، از روش ها و استانداردهای تایید شده ای استفاده می شود که در میزان کیفیت این نوع ابزارها بسیار تاثیرگذار می باشد. در واقع هرچه ساخت نوار تیپ پلاک دار با کیفیت بالاتری طبق استانداردها انجام شود، کشت گیاهان ردیفی و فصلی با موفقیت بیشتری صورت می گیرد.

یکی از ویژگی هایی که در ساخت نوار تیپ پلاک دار از اهمیت ویزه ای برخوردار می باشد تا مراحل ساخت طبق استانداردها صورت بگیرد، مقاوم بودن نوار می باشد که باید در مقایسه با نوارهای درزدار دارای مقاومت بالاتری باشند و بتوانند کشاورزان را برای استفاده های مختلف در کشت گیاهان یاری نمایند.

یکی دیگر از استانداردهایی که در ساخت نوار تیپ پلاک دار همواره از سوی مهندسین تولید مورد توجه قرار می گیرد، نوع طراحی است که باید دارای برتری های زیادی نسبت به دیگر انواع نوارهای آبیاری موجود در بازار باشد، تا با داشتن خاصیت خودشویندگی، فرآیند زراعت را برای کشاورزان با سهولت بیشتری همراه کند.

لازم به ذکر است که رعایت استانداردها برای تعیین جنس نوار پلاک دار، یکی از مهمترین مولفه های تولید می باشد تا نوار ساخته شده در کارخانه های صنعتی بتواند مانع چسبیدن جلبک یا رسوبات معدنی در زمین های کشاورزی شود. استفاده از مواد پلی اتیلن برای ساخت این نوارها در اولویت می باشد که بتوانند منطعف ترین نوارهای آبیاری را تولید کنند تا به راحتی قابلیت خم شدن در کشت های ردیفی و فصلی را داشته باشند.

نوار تیپ پلاک دار چیست ؟

نوار تیپ پلاک دار چیست ؟ همان طور که گفتیم نوار تیپ در انواع مختلفی تولید میشود. این تفاوت ها سبب شده است تا گزینه های انتخابی پیش روی شما افزایش یابد. یکی از تفاوت هایی که در این نوار ها وجود دارد، محل خروج آب از آنها است. بر این اساس نوار ها را میتوان به دو گروه نوار تیپ پلاک دار و بدون پلاک تقسیم نمود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

در نوار تیپ بدون پلاک، این نوار ها به صورت بغل دوخت دارای درزی هستند که آب از آنجا خارج میشود. این نوع از نوار تیپ، از استحکام کمی برخوردار است و ممکن است در اثر فشار آب زیاد و یا آسیب های محیطی دیگر، درزها به راحتی باز شده و دیگر کارایی سابق را نداشته باشند. این نوارها اگر چه ارزان قیمت تر هستند ولی احتمال خرابی آنها نیز بیشتر است.

در نوار تیپ پلاک دار، نوار آبیاری بدون هیچ گونه درزی و به صورت یکپارچه تولید شده است که سبب مقاومت بیشتر آن در برابر فشارهای بالای آب خواهد شد. برای خروج آب از این نوار، پلاک هایی در نظر گرفته شده است که آب از آنجا خارج میشود. در برخی از انواع نوارهای تیپ، این پلاک ها پیشرفته تر بوده و قابلیت تنظیم فشار خروج آب را نیز دارا است و سبب افزایش قابلیت های این نوار میشود.

نوار تیپ پلاک دار و درزدار

نوار تیپ پلاک دار و درزدار برای انجام آبیاری قطره‌ای به خاطر ممانعت از اتلاف آب از نوارهای تیپ آبیاری استفاده می شود که میزان خروج آب از آنها بسیار محدود است ولی برای رشد گیاه کافی بوده و خاک اطراف ریشه از آب اشباع می شود؛ این نوار انواع بسیار متفاوتی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌شود :

  • نوار تیپ درزدار : نوار تیپ در فواصل مشخص دارای روزنه هایی است که همانند زیپ بوده و از بین آنها آب خارج می گردد و امکان تنظیم فشار آب درون این نوارها به راحتی امکان پذیر است، به همین دلیل به آنها نوار تیپ بغل دوخت نیز می گویند.
  • نوار تیپ پلاک دار : انواع مختلف این نوار حالت قطره چکانی دارند و در فواصل معین دارای درز وسط در سطح خود است و پلاک‌هایی بر روی روزنه قرار می گیرد تا این منافذ همانند قطره چکان امکان خروج آب را با فشار کم فراهم کنند، همچنین فاصله بین دو پلاک معمولاً از ده سانتی متر شروع شده و به سی سانت می رسد.

نمونه های بسیار متفاوت دیگری نیز از نوار تیپ ها وجود دارند که در برخی جزئیات با دو مورد ذکر شده در بالا متفاوت هستند، با این وجود همه آنها از جنس پلی اتیلن بوده و نقش آنها اجازه دادن به عبور آهسته آب از خود است تا در مصرف آب صرفه جویی زیادی انجام شود، همچنین هزینه راه اندازی سیستم آبیاری با استفاده از آنها نسبت به لوله های پلی اتیلنی فوق العاده پایین تر می باشد.

انواع سیستم های نوین آبیاری در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا از آن برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و تولید محصولات زراعی و باغی بیشتر استفاده کنند که یکی از جدیدترین آنها نوار تیپ پلاک دار و درزدار تولید شده در سال‌های اخیر است که کاربرد بسیار زیادی نسبت به نمونه های قدیمی تر دارند و از نظر صرفه جویی در مصرف آب نسبت به بقیه رتبه بهتری را به خود اختصاص داده اند.

این نوار تیپ ضخامت ۱ تا ۲ میلی متر دارد و قطر داخلی آن بین ۱۶ تا ۲۲ میلی متر است و از آن در کشت صیفی جات و گیاهان جالیزی به صورت ردیفی استفاده می شود؛ این نوع نوار تیپ مقاومت بسیار زیادی در برابر نور خورشید دارد و کمترین تاثیر را از آن نمی پذیرد، به طوری که در فصول فوق‌العاده گرم سال همچنان بر روی سطح خاک قرار گرفته و نور خورشید به آن می تابد، با این وجود دچار سوختگی نمی‌شود و علی رغم داشتن رنگ سیاه همچنان کیفیت خود را حفظ می نماید.

نوار تیپ پلاک دار 10 سانت

نوار تیپ پلاک دار 10 سانت مکانیزه شدن سیستم کشاورزی شرایطی را برای تولید کنندگان داخلی فراهم کرده تا به تولید انواع لوازم و تجهیزات لازم برای این سیستم بپردازند تا بتوانند آنها را در اختیار بازار فروش و خریداران قرار دهند. یکی از لوازم بسیار مهم و کاربردی در بخش کشاورزی مکانیزه، استفاده از نوار تیپ پلاک دار ۱۰ سانت می باشد که این نمونه نوارها با دارا بودن ویژگی های بسیار خوبی که دارند در بخش کشاورزی بسیار قابل استفاده می باشند.

در این بخش قصد داریم به مهمترین ویژگی نوار تیپ پلاک دار درجه یک اشاره کنیم تا با شناخت این ویژگی ها بتوانید انتخاب راحت تری از این محصول داشته باشید.

یکی از ویژگی‌ هایی که نوار های نامبرده دارد، مقاومت بالای آنها است، به گونه ای که این نمونه نوارها قابلیت قرار گرفتن در زیر خاک یا روی خاک را دارا بوده و در برابر هرگونه نم، رطوبت، ضربه، فشار، تابش مستقیم آفتاب و غیره بسیار مقاوم خواهند بود.

این نمونه نوارها با استاندارد تعریف شده تولید می گردند و استاندارد آنها به این صورت می باشد که توانایی خروج آب بر حسب دبی تعریف شده را دارا هستند و بر اساس این ویژگی در سیستم های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوار ها با توجه به اینکه قادر هستند تا حجم مشخصی از آب را به محصولات زراعی برسانند، می توانند در کاهش مصرف آب صرفه جویی کرده و به عنوان یکی از ویژگی‌ های برتر برای آنها عنوان شود.

به دلیل استفاده از مواد درجه یک در تولید آنها برای یک فصل کشاورزی مناسب خواهند بود و قابلیت بازیافت چرخه تولید را دارند. نوارهای نامبرده دارای قطر دهانه خارجی و داخلی متفاوتی بر حسب روش تولید می باشد و بر حسب آنها برای مصارف باغبانی، کشاورزی، مصارف خانگی و… نیز قابل استفاده خواهند بود. این نمونه نوارها برای محصولاتی که به صورت خطی کشت و برداشت می گردند بسیار مناسب می باشند.

قیمت نوار تیپ 1000 متری ترب

قیمت نوار تیپ 1000 متری ترب نوار تیپ ۱۰۰۰ متری از محصولات پلی اتیلنی مرغوب و باکیفیت می باشد که با ضخامت استاندارد و در قطر و اندازه های گوناگون تولید می‌ شود و عمدتاً این نمونه نوارها برای آبیاری در مصارف کشاورزی و باغبانی بسیار مناسب و کاربردی می باشند.

نوار تیپ که شامل نمونه هایی مانند نوار تیپ پلاک دار، نوار تیپ بغل دوخت، نوار تیپ قطره ای و نمونه های دیگر می باشد، از قیمت‌ های مختلفی برخوردار است، زیرا عواملی وجود دارند که می‌ توانند بر قیمت نوار تیپ تاثیر گذارند و سبب شود تا با توجه به آنها با قیمت‌ های مختلفی به فروش برسند.

اگر به مرکز فروش یا فروشگاه های عرضه کننده این محصول مراجعه کرده باشید قطعاً با قیمت‌ های مختلفی در زمان خرید مواجه می شوید و حتماً در زمان خرید نیز علت تفاوت قیمت را از فروشنده جویا خواهید شد، که در وهله اول کیفیت را به عنوان مهمترین اصل برای تفاوت قیمت آنها معرفی می کنند.

با توجه به اینکه نوار تیپ ها نیز از لحاظ کیفی در درجات متفاوتی قرار دارند، سبب می‌ شود تا با نرخ های گوناگونی نیز خرید و فروش گردند، بنابراین کیفیت نوار تیپ و به ویژه کیفیت مواد اولیه برای تولید آنها یکی از عوامل موثر بر قیمت این محصول عنوان می شود.

در بسیاری از موارد نوار تیپ ها به صورت عمده و در برخی موارد نیز به صورت متری خرید و فروش می‌ شوند و نمونه های متری با قیمت بیشتر و نمونه های عمده با قیمت کمتر عرضه خواهند شد. اگر این محصول مستقیم از کارخانه تولید کننده خریداری شود با کاهش قیمت مناسب و اگر از طریق واسطه گران به فروش برسد با قیمت بیشتری عرضه خواهد شد.

تورم، نوسانات، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه های جانبی در فرآیند تولید این محصول و بسیاری موارد مختلف دیگر نیز جزو فاکتورهای تعیین کننده در قیمت این نمونه نوارها عنوان می شود.

خرید نوار تیپ ۱۰۰۰ متری از فروشگاه های معتبر این امتیاز را به خریداران این محصول می دهد تا از کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشند و علاوه بر آن این فروشگاه‌ ها محصولات خود را با قیمت تولیدی و با قیمت رقابتی به فروش می‌ رسانند، به همین علت خریدار متحمل هزینه های اضافی نخواهد شد.

خرید و سفارش از فروشگاه های معتبر به شیوه ای نوین امکان‌ پذیر گردیده است، به گونه ای که متقاضیان می توانند این محصولات را مستقیم از این سایت اینترنتی خریداری کنند و از قیمت و کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشند.