روغن موتور htc که از طلا ساخته شده است

روان کننده های فعلی موتور مورد استفاده در موتورهای احتراق داخلی (ICE) مسئول کاهش تلفات اصطکاک موتور و سایش تماس هستند.

بنابراین، تاثیر ویسکوزیته و روغن موتور htc با توجه به حرکت خودروهای سواری از اهمیت بالایی برخوردار است. چندین روش برای مطالعه تغییرات ویسکوزیته روان کننده و تخریب روغن در طول زمان ارائه و در ادبیات باز مورد بحث قرار گرفت.

به عنوان مثال، یک روش جدید پیری مصنوعی مبتنی بر آزمایشگاه برای ارزیابی روغن موتور در خودروهای با سوخت زیستی توسط Besser و همکاران مورد مطالعه قرار گرفت.

آنها دریافتند که فرمولاسیون روغن تأثیر غالب بر پارامترهای معمولی روغن، مانند فرآیند اکسیداسیون و پیری دارد. Sikora و Miszczak در گزارش خود نتایج تجربی را برای بررسی تغییر ویسکوزیته و روانکاری روغن موتور مورد استفاده در دو یدک کش بندری به نام HEROS در موتورهای Caterpillar CAT3516DITA در ساعات کاری مشابه ارائه کردند.

روغن استفاده شده محصول شرکت Fuchs Oil Corporation بوده که دارای مشخصات SAE 15W-40 می باشد. آنها ویسکوزیته را روی رئومتر Haake Mars III در محدوده دماهای بین 10 تا 120 درجه سانتی گراد اندازه گیری کردند.

این نویسندگان نشان دادند که پیری روغن موتور تأثیر مهمی بر روانکاری و عملکرد سایش یاتاقان‌های ژورنال دارد. علاوه بر این، دام و همکاران. بررسی کرد که چگونه تاریخ پیری روغن موتور در یک موتور بر سطوح انتشار آن تأثیر می گذارد.

یک موتور دیزل سنگین 12.7 لیتری در سلول آزمایش دینامومتر موتور بیش از 40 ساعت با استفاده از روغن موتور با نوع SAE 15W-40 آزمایش شد. آنها دریافتند که پیری نفت تأثیر محدودی بر انتشار گاز و جرم و محتویات فلزی اگزوز دارد.

سهم این مقاله ترکیبی از روش تجربی و اجرای اندازه‌گیری‌های ویسکوزیته در یک مدل CFD به منظور پیش‌بینی رفتار تریبولوژیکی در پیوند حلقه-خط پیستون تحت شرایط روغن قدیمی است.

به طور مفصل، بدتر شدن خواص و رفتار روانکارها در حین سرویس، یک مشکل اساسی است، به ویژه در بخش وسایل نقلیه حمل و نقل، و تلاش قابل توجهی برای ارائه یک رویکرد یکپارچه وجود دارد. پیش‌بینی‌های CFD که در اینجا گزارش شده‌اند، از نظر اصطکاک و حداقل ضخامت لایه، محبوب‌ترین و مفیدترین‌ها در تریبولوژی موتور هستند.