استفاده از صابون پن لدورا برای از بین رفتن لک های دست

اقدامات محدودکننده فزاینده ای که دولت ایتالیا اعلام می کند نباید ما را از این ایده که دستان ما در خط مقدم مبارزه با کروناویروس جدید باقی می مانند، منحرف کند.

و بنابراین، ما باید به رعایت دقیق یک قانون اساسی ادامه دهیم: دستان خود را با صابون پن لدورا بشویید. علاوه بر ژست‌های دقیق و حداقل مدت زمان شستشو که توسط کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌شود، چیزی که واقعاً تفاوت در مهار همه‌گیری کووید-19 را ایجاد می‌کند صابون ساده است.

در واقع، این محصول، بسیار گسترده، کاربردی و ارزان، در از بین بردن ویروس موثر است. اما چرا؟ابتدا به شما یادآوری می کنیم که WHO شستن دست ها با آب و صابون را توصیه می کند و فقط در صورت در دسترس نبودن آنها به ژل های ضدعفونی کننده که حداقل 60 درصد الکل دارند متوسل شوید.

اما، کارشناسان خاطرنشان می کنند، بهترین راه برای تمیز کردن دست ها، صابون و آب است. در واقع، اگرچه ممکن است ژل ضدعفونی‌کننده برای ما مدرن‌تر و در نتیجه مؤثرتر به نظر برسد، اما صابون بهترین سلاحی است که برای بی‌ضرر کردن ویروس کرونا و ضدعفونی صحیح دست‌ها داریم.

به طور خلاصه، همانطور که Palli Thordarson، استاد شیمی در دانشگاه نیو ساوت ولز در یک توییت اخیر توصیه می کند، باید تا حد امکان از آن استفاده کنیم.

در واقع، این متخصص تاکید می کند که صابون سلاح کاملی برای مقابله با ویروس کرونا است، زیرا نه تنها آن را از دست می برد، بلکه آن را از بین می برد و آن را بی ضرر می کند.

به یاد می آوریم که صابون نام رایج چیزی است که شیمیدانان آن را “آمفی دوست” می نامند، یعنی مولکولی که یک انتهای آن (سر) به آب (آب دوست) و سر دیگر (دم) جذب می شود، در عوض توسط چربی ها جذب می شود و توسط چربی ها دفع می شود. آب (آب گریز). ثوردارسون به Vox توضیح می‌دهد: «صابون معمولی از مخلوطی از این مولکول‌ها تشکیل شده است.